Mijn eerste week - Reisverslag uit Murrumburrah, Australië van Josine Oost - WaarBenJij.nu Mijn eerste week - Reisverslag uit Murrumburrah, Australië van Josine Oost - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week

Blijf op de hoogte en volg Josine

26 Augustus 2014 | Australië, Murrumburrah

Hallo allemaal,

Ik heb weer even tijd om een verslag te typen.
De eerste week op Black Rivers Farm te Harden zit er alweer op.
Wat is die snel gegaan en helaas niet doorgekomen zonder blauwe plekken, schrammen en spierpijn, maar ach die gaan ook wel weer over.

Afgelopen vrijdag naar ''de pub'' geweest, ik dacht dus een goede kroeg met de gezelligheid die ik ken van de pub uit het Veen, maar helaas dit bleek dus niet zo te zijn. De gezelligheid is er wel, maar het is gewoon een bar in een lokaal hotelletje. De gezelligheid was er wel, al ging het volgen van de gesprekken wat moeilijker met dat australische accent van iedereen.

Het echte groomers werk is nu wel begonnen. Dit betekent paarden in de ochtend naar de stallen toe brengen. Dit betekent achter in een soort van golfkarretje met laadbak 4 of 5 paarden vast houden en zon 400m vasthouden terwijl een collega er 1 of 2 vasthoudt en rijdt. In de ochtend rijden met 1 paard ernaast vasthouden en leiden ( dit worden er uiteindelijk 3 die ik vast moet houden terwijl ik er 1 rijd). Na de lunch die is van 11.30- 14.00 uur de stallen uitmesten en paarden terug brengen naar hun weilanden en voer brengen voor de avond. We hebben met zijn 2en 19 paarden van 4 jaar om te verzorgen. Gelukkig hebben we hulp van 2 polospelers en de baas dat maakt het ietsje lichter maar het is als nog erg hard werken als je een bureau baan bent gewend.

Maandag gaan we voor een week naar Yamballah? waar een polowedstrijd is voor jonge paarden en waar voor ons gekookt word, wat ben ik hier blij mee want moet helaas wel mijn eigen eten koken op de farm. Iets waar ik echt geen held in ben. Maar ik heb mijn eigen slaap + badkamer incl tv dit is dus wel weer erg fijn.

Oh trouwens de farm is echt super groot, als ik het helemaal langs de hekken zou lopen doe ik er minstens een uur over. Dit is ook de reden dat we heel veel de torro ( dat golfkarretje) en de auto gebruiken.

Groetjes en tot de volgende keer:)

Jo

(mijn naam is te moeilijk voor ze dus ze noemen me zo)

  • 26 Augustus 2014 - 19:02

    Corinne:

    He Jo,

    Wat leuk om te lezen, hoop voor je dat het lichamelijke werk snel wend! Wat zul je gespierd terug komen.
    nog heel veel plezier...
    groetjes jan corin rick anne

  • 30 Augustus 2014 - 18:26

    Kim:

    Hi Josi,

    Maybe that's a little bit easier for them to say. ;)
    It's nice to read that you have a good time in Australia.
    I'm a little bit jealous of you.
    The country looks really nice.
    Could you send some more pictures?
    Hope to hear from you soon!
    Have a great time!

    Hugs and kisses,
    Kim (and Edwin).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 9636

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 28 April 2015

Mijn reis down under

Landen bezocht: