Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Josine Oost - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Josine Oost - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Josine

24 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Hi,

Ondertussen alweer bijna twee weken in Sydney. De eerste week heel wat interviews gehad, maar in de advertentie hadden ze er dan niet bijgezet dat het fundraising was op straat. Een job die ik echt nooit zal doen, dit omdat ik er zelf al een hekel aan heb om aangesproken te worden en je hebt geen basissalaris. Je krijgt je salaris naar wat je verkoopt, heb je dus een slechte dag dan heb je dus ook geen geld. Dit is iets wat ik totaal niet wil.
Ondertussen hebben we ook heel wat appartementen bezichtigt vorige week waarvan de meeste volgepropt waren met aziatische mensen. En volgepropt dan bedoel ik dus zon 10 personen in een appartement net zo groot als de mijne en word er dus zelfs ook in de woonkamer geslapen. Nou was ik begin deze week even op een zoekmachine aan het kijken en zag echt een mooi appartement te huur staan wat eigenlijk te mooi voor woorden was. Hier snel toch maar even naar toe gebeld om een bezichtiging af te spreken. Dit die middag kunnen doen en het was een mooi appartement waar in totaal 7 mensen wonen met gratis zwembad, gym en sauna. We ( ellen en ik) gingen met een glimlach naar buiten toe, hij had nog een ander appartement laten zien waar nauwlijks daglicht binnen kwam en de keuze was dus makkelijk gemaakt. 7 november gaan wij ons appartement betrekken in de sub Waterloo. Vanaf die dag kan ik dus elke dag naar de gym en het zwembad, geen excuses meer dat het te duur is of geen tijd heb. En dan hopelijk met kerst weer terug in shape :)
Nou alleen nog erg hard op zoek naar een baan, maar ben er ondertussen ook al achter gekomen dat je hier gewoon een cv bij elkaar moet verzinnen of als ze vragen of je ergens ervaring in hebt gewoon ja moet zeggen. Dit doet namelijk echt iedere backpacker. Oneerlijk, maar als je zo wel aan die baan kan komen waarom niet. Tevens is het ook wel wat lastiger om een baan te vinden, omdat engels niet mijn eerste taal is en daar word je dus ook op afgewezen.
Afgelopen dinsdag zijn we om even uit het solliciteer wereldje te ontsnappen naar de Bleu mountains geweest en wat was dit mooi. Mooie watervallen gezien en de drie zussen. Foto's hoop ik deze week nog op mijn dropbox te kunnen plaatsen.
Heb je deze link niet vraag het dan even aan mijn ouders :)

Cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 9647

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 28 April 2015

Mijn reis down under

Landen bezocht: