Verjaardag/ Kerst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Josine Oost - WaarBenJij.nu Verjaardag/ Kerst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Josine Oost - WaarBenJij.nu

Verjaardag/ Kerst

Blijf op de hoogte en volg Josine

26 December 2014 | Australië, Sydney

Hi,

Inmiddels een paar weken verder en ik ben nog steeds in Sydney nog steeds aan het werk als serveerster, maar drankjes verkopen gaat me nu erg goed af. Ik weet nu wat te zeggen, hoe te pushen en hoe te handelen om gewoon een normaal salaris te verdienen elke keer als ik werk( 5 a 6 dagen in de week).

Ook is inmiddels mijn verjaardag geweest in de zomer.
Zondag avond 14 december ben ik met een groepje vrienden wezen stappen in een bar aan de haven. Helaas stonden we om 00.00 uur nog wel in de rij konden dus toen niet toosten, maar ze zongen wel voor me. Dit heb ik ontvangen met toch wel blozende wangen. Deze avond was in ieder geval geslaagd.
Maandag 15 december was dan mijn echte verjaardag, eigenlijk begon deze dag direct al met een groot negatief nieuws. Ik lag heerlijk in bed checkte het nieuws in NL( ja volg dit nog steeds) en las dat er een gijzeling gaande was in Sydney 20 min bij mij vandaan. Jullie weten allemaal hoe dit is afgelopen helaas.
Savonds heb ik samen met Ellen ergens gegeten en daarna is er nog een vriendin bij gekomen en hebben we even een ijsje gegeten( extra groot ivm mn verjaardag).
Hierna ben ik terug naar het hostel gegaan en hun terug naar huis, dit omdat we erg moe waren en toch wel een beetje een kater nog hadden.

Ik dacht deze avond vroeg naar bed toe te gaan, maar twee vriendinnen uit het hostel zeiden dat ik met hun mee moest naar het strand met nog 3 jongens. Na een aantal keer nee zeggen toch maar mee gegaan en ben erg blij dat ik dit heb gedaan. Hier hebben ze allemaal voor mij gezongen samen met een muffin met sterretjes erin, dit was echt super lief van ze en totaal onverwacht. Ook hadden ze champagne gekocht.
Nadat dit op was en de overige drank die ik nog extra had meegenomen zijn we allemaal terug gekeerd naar het hostel en ben ik mijn bed ingedoken.
Uiteindelijk was mijn verjaardag dus echt super en ben ik hun hier allemaal erg dankbaar voor:)

Kerstavond ben ik met een groep van het hostel en vrienden uitgeweest in een ierse bar. Dit was erg gezellig en mega druk.
Kerstdag begon dus voor iedereen met een mega kater en hierdoor hebben we als vriendengroep ipv in de ochtend in de middag afgesproken op het strand. Hier heerlijk een aantal uurtjes doorgebracht, wat overigens wel heer raar was aangezien het kerst was. Helaas begon het rond 16.00 uur ongeveer te regenen en werd dit er niet minder op. Wij hadden als plan om te gaan bbq-en aan het strand, dit helaas niet kunnen doen. Hierom hebben we ons maar verplaatst naar een appartement van vrienden waar we met zijn allen gegeten hebben en daarna the santaclaus gekeken hebben. Overigens was dit echt super gezellig. Om 21.30 uur terug naar het hostel gegaan want ik viel in slaap tijdens de film.

Vandaag is het boxing day en geen tweede kerstdag zoals we in Nederland kennen. Ik had de plannen om met iedereen mee te gaan naar de paardenraces, maar afgelopen dagen goed geld uitgegeven en moest echt de was doen. Tevens mag ik vanavond weer werken.

Nu op naar volgende week want dan is New Years Eve/Night en ja ik ga het vuurwerk zien in de haven, samen met vrienden gaan we naar een feest toe wat aan de haven is.

Hopelijk hebben jullie een fijne eerste kerstdag gehad en alvast een fijne tweede kerstdag.

Liefs en dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 9639

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 28 April 2015

Mijn reis down under

Landen bezocht: