Mooi, gezellig, thriller seeker - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Josine Oost - WaarBenJij.nu Mooi, gezellig, thriller seeker - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Josine Oost - WaarBenJij.nu

Mooi, gezellig, thriller seeker

Blijf op de hoogte en volg Josine

09 April 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hi,

Vorige week woensdag waren we aangekomen in Wellington en hebben we met zijn allen de avond doorgebracht in de bar die naast het hostel gelegen was, dit was een erg gezellige avond en helaas ook afscheid moeten nemen van een paar mensen die niet mee gingen naar het zuider eiland.

De volgende ochtend moesten we vroeg opstaan om de ferry te nemen naar het zuider eiland, helaas wel met 1,5 uur vertraging waardoor ik dus eigenlijk nog wat langer in mijn bed had kunnen blijven liggen. Maar de overtocht duurde 3,5 uur en die heb ik dus het meest al slapend doorgebracht zoals vele andere van de groep.
Nadat we aangekomen waren zijn we doorgereden naar Marahau, dit ligt aan het Abel Tasmanpark. En omdat er weer een paar nieuwe mensen zijn ingestapt hebben we die avond een bbq gehouden met zijn allen in het hostel.
Vrijdagochtend even ''uitgeslapen'', dit is er namelijk niet echt meer bij sinds ik ben gearriveerd in New Zealand. In de middag ben ik alleen de wandeling door het Abel Tasmanpark gaan wandelen, dit was een erg mooie wandeling met mooie stranden en ik heb echt nog nooit zoveel natuur foto's gemaakt als hier in New Zealand. Er werd gezegd dat de wandeling 3 uur en 45 minuten was, maar ik heb hem in iets minder als 3 uur gewandeld. Kreeg zelfs een compliment van een inhaler dat ik een stevige pas heb.
De terugweg heb ik de aqua taxi genomen, want 3 uur terug wandelen zag ik niet echt zitten. Deze taxi (speedboot) heeft me in een halfuurtje terug gebracht naar mijn beginpunt.

Zaterdagochtend weer vroeg eruit om door te rijden naar Westport, dit is de west kust van het zuider eiland. Hier hebben we een nacht doorgebracht en eigenlijk was dit alleen de overnachting zonder enige activeiten.

Zondagochtend vroeg zijn we naar Franz Josef gereden, maar eerst een tussenstop gemaakt omdat sommige mensen een wandeling gingen maken van 1,5 uur wat uiteindelijk 4 uur is geworden, omdat iedereen verdwaald was. De chauffeusse was dan ook best ongerust en voelde zich echt schuldig, dit heeft ze direct goed gemaakt door savonds een rondje te kopen voor iedereen. Ik ben erg blij dat ik de beslissing had gemaakt om niet de wandeling te maken.
Nadat iedereen terug was zijn we door gereden naar Franz Josef, dit was echt een super mooie dag, de zon scheen en geen wolkje aan de lucht. Op dit moment was iedereen dan ook nog erg positief over de volgende dag want dan zouden we de gletsjer beklimmen. Die zondagavond hebben we allemaal doorgebracht in de bar die naast het hostel zat en dat rondje hebben we gekregen.
De volgende dag was het helaas bagger weer met alleen maar regen, helaas hebben we dus de gletsjer niet kunnen beklimmen. Iedereen heeft de dag dus binnen en het meeste op bed doorgebracht, want veel was er niet te doen met de regen.
In de avond hebben we even een drankje gedaan en daarna op tijd me bed in gegaan, want we moesten er weer vroeg uit de volgende dag.

Maandagochtend zijn we weer de bus ingegaan met een stop bij Fox Glacier en daar hebben we gelukkig wat foto's van heel ver kunnen maken. Het weer was weer mooi en lekker. Perfecte timing maar niet heus.
Hierna zijn we doorgereden naar Wanaka, waar weer veel activeiten( skydive, zelf vliegen in een vliegtuig of stunt vliegen, mountainbiken) gedaan konden worden, maar helaas ben ik nog steeds geen miljonair dus besloten hier niks te doen. Ook omdat Queenstown eraan zat te komen.
Die avond zijn we wel met zijn allen uit eten gegaan bij de mexicaan wat erg gezellig was.

De volgende ochtend zijn we wat later als normaal vertrokken, dit omdat er nog wat activeiten gepland stonden voor sommige. Hierna zijn we naar Puzzle World gereden waar er kamers waren met illussies en een doolhof. Beide heb ik gedaan en het doolhof samen met twee andere vrienden uit de bus, maar dat heeft ons 45 minuten gekost om hier uit te komen. Ja zo groot was het en er was een opdracht om eerst vier kleuren torens te vinden en dan pas de uitgang te zoeken.
Nadat iedereen terug was van zijn/haar activeit heb ik twee jarigen verrast met een muffing met kaarsjes erin + een glas champagne en daarna zijn we doorgereden naar Queenstown, met een tussenstop bij AJ Hackett( de bungeejump founder). Hier hebben direct al een aantal mensen een bungeejump gemaakt en ik heb me ingeschreven voor een swing, werelds grootste. Dit is een 70m val en dan 300m heen en weer swingen. Dit ga ik vrijdagmiddag doen en op dat moment was ik al erg nerveus ervoor.
Woensdagmiddag zijn we aangekomen in Queenstown en helaas wisten we toen al dat de groep na de nacht uit elkaar zou gaan om ieder zijn eigen reis te gaan vervolgen. Nadat ik aangekomen was en mijn tas in de kamer had gezet even afgesproken met een vriend om snel even bij te praten en direct afgesproken om dit weekend wat te gaan drinken. In de avond hebben we ( stray vrienden) pizza's besteld en dit gegeten in de kamer en hierna zijn we met zijn allen uitgegaan. Nadat de bar gesloten was hebben we met een deel van de groep nog de fergburger gegeten, deze is echt groot maar super lekker.
Donderdagochtend heerlijk uitgeslapen, want ja het was erg laat.
Het is nu middag en weet nu al dat het een luie dag gaat worden, misschien nog even een rondje wandelen maar eerst nog even wat dingen regelen.
Queenstown is overigens de stad om geweldige thriller seeker activeiten te doen : bungeejump, swing, skydive, met een speedboot door de rivieren, flyboarding, canyoning, raften, kayaken, hang gliding, quad rijden... kortom IK ZOEK EEN MILJONAIR ;) haha

Cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 9653

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 28 April 2015

Mijn reis down under

Landen bezocht: