Springbrook Farm - Reisverslag uit Gympie, Australië van Josine Oost - WaarBenJij.nu Springbrook Farm - Reisverslag uit Gympie, Australië van Josine Oost - WaarBenJij.nu

Springbrook Farm

Blijf op de hoogte en volg Josine

13 Augustus 2014 | Australië, Gympie

Hallo Allemaal,

Het is een tijdje geleden, maar nu heb ik eindelijk weer even tijd en internet om een verslag te typen.

Afgelopen vrijdag waren we aangekomen in Rainbow Beach en daar hebben we gerelaxet, in de pub gehangen en midden in de nacht op het strand met een aantal mensen van de groep gezeten met wat alcohol en luisterend naar de zee.
Dit was allemaal erg mooi om te zien en mee te maken.

Maandag zijn we aangekomen op Springbrook Farm voor onze introductie week, maar dat begon met het regelen van wat papierwerk voor onze toekomstige banen hier in Oz.
Nadat we dat geregeld hadden hebben we motor rijles gehad, dit is best lastig aangezien het een tijdje geleden is dat ik een schakelauto had gereden dus de koppeling liet ik steeds te snel los, waardoor mijn voorste wiel een paar keer van de grond af kwam.

Dinsdag zijn we wezen hekken maken en het zag er weer zo makkelijk uit met hoe ze het voordeden, maar toen ik het zelf mocht proberen ging het toch echt niet zo makkelijk en was het tevens ook heel erg zwaar.

Vandaag zijn we eerst wezen motorrijden alleen dit keer veel sneller en ook heuvels op en af rijdend. Na het oefenen zijn we op het stuk grond wat bij de boerderij hoort een rit wezen maken van 2 uur. En zo ook een heuvel op met veel stenen en helaas ging ik iets te langzaam en viel ik om, maar met wat hulp van een trainer stond ik zon 5a10 minuten later eindelijk op de top van de heuvel terwijl iedereen daar stond te wachten op mij. Dit vonden ze overigens niet erg, want ik had het toch uit eindelijk gehaald.
Na de lunch zijn we naar de olijfbomen gegaan om te gaan werken met een kettingzaag en dit was ook weer erg leuk en leerzaam.

Morgenochtend gaan we eindelijk paardrijden voor het eerst deze week en na de lunch gaan we leren tractor rijden. Ja mensen ik word nog eens een echte cowgirl ;) hahaha

Zoals jullie kunnen lezen maak ik een hoop mee en de week is nog niet eens voorbij, maar het is zo ontzettend leuk, leerzaam en vermoeiend ;)
Ook hebben we elke ochtend zelf gemaakt brood als ontbijt en de lunch en diner word voor ons gemaakt, wat tot nu toe ook echt heerlijk was.

Overigens heb ik ook al 2 werk aanbiedingen gehad, maar ik ga hier nog even over nadenken en kijken wat er misschien nog komen zal.
En nu is het ook weer afwachten wanneer er een nieuwe blog komt.

Groetjes en tot de volgende blog,

Josine

Ps sorry voor mijn spellingsfouten, maar ik praat echt alleen nog maar Engels. En foto's komen hopelijk van het weekend, maar ik kan dat niet beloven.

  • 14 Augustus 2014 - 14:17

    Patricia:

    Hey josine je verslag is leuk om te lezen, en fijn om te lezen dat je het goed naar je zin heb.
    Leuk dat je van alles leert. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Veel plezier daar

  • 20 Augustus 2014 - 21:21

    Karin:

    Ha Josine,

    Heb je ook al zo'n mooie crocodil dundee hoed? Leuk om te lezen wat je tot nu toe gedaan hebt en we wensen je de goede werkplek toe.

    Wij blijven je volgen,

    groeten van ons vieren,

    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 9654

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 28 April 2015

Mijn reis down under

Landen bezocht: