tweede week op de farm - Reisverslag uit Sydney, Australië van Josine Oost - WaarBenJij.nu tweede week op de farm - Reisverslag uit Sydney, Australië van Josine Oost - WaarBenJij.nu

tweede week op de farm

Blijf op de hoogte en volg Josine

04 September 2014 | Australië, Sydney

Hi,

De tweede week was weer erg leuk maar eindigde minder, elke ochtend maken we twee ritten zodat alle 19 paarden beweging hebben. Hieruit is dus ook te berekenen dat er één iemand is die de tweede rit geen paard hoeft te leiden en dat ben ik dus elke keer. Nu zul je wel denken dat is lekker makkelijk, maar geloof me ook dat is het niet. Het paard moet dan nog leren om langzaam te galopperen in een rij en dat is erg lastig.
Alleen vrijdag toen we rustig terug liepen van de eerste rit zag mijn paard een steen over het hoofd en hij dus struikelde en ik er met een koprol vanaf viel helaas wel vol met mijn schouderbladen en nek op de grond ( ik was erg blij met mijn cape) maar niet KO geweest. Hierna weer op het paard gestapt en door gegaan. De tweede rit maar gewoon begonnen, maar al snel tijdens het draven bleek dat als ik kracht moest gebruiken vanuit mijn schouders dit erg pijn deed. Op advies van de baas zelf naar het dichtstbijzijnde (30 min) dorp gereden en even laten checken door een dokter. Xray en ultrasound laten maken en gelukkig was er niks gebroken of iets. Wel 100 pillen diclofenac gekregen voor de pijn.
Alleen tja maandag zouden we een week weg gaan voor een wedstrijd. Het weekend kreeg ik dus te horen dat dit niet door zou gaan voor mij en ik een andere baan moest gaan zoeken.
De organisatie waarmee ik reis is druk bezig voor mij. En op woensdag maar terug gegaan naar Sydney, want vanuit hier is het wat makkelijker zoeken naar een baan en ben ik niet zo geïsoleerd. Gisteravond aangekomen in het hostel waar een kennis uit Veenendaal ook verblijft, erg gezellig hier en ben direct maar even mee uit geweest.
En ik ga het wel zien hoe het loopt, hoop hier alleen niet te lang te blijven. Want ja Sydney is duur ;)

Cheers

  • 04 September 2014 - 11:00

    Marga Kamp:

    Hallo Josine, hoewel ik het nieuws gisteren al meegekregen had, tijdens de chat van Eline met jou, vond ik het fijn om het slechte nieuws nog eens rustig te lezen.
    Gezellig dat je daar een Veenendaalse hostelgenoot hebt! Maar jammer dat je nu in een dure stad zit. Is het een idee om in de hostel wat schoonmaakwerk te doen? Zo verdiende Freek, zoon van vriendin Anna zijn reis door Nieuw Zeeland: al schoonmakend in de hostels waar hij verbleef en daarbij hield hij genoeg tijd over om de omgeving te verkennen.

    Veel succes en beterschap
    Marga

  • 04 September 2014 - 20:52

    Corinne:

    Hi Josïne,
    dat is een tegenvaller. Hoop dat het met de pijn wel gaat. Veel succes met je zoektocht naar werk
    Groetjes Corinne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 9634

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 28 April 2015

Mijn reis down under

Landen bezocht: