GEWELDIG!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Josine Oost - WaarBenJij.nu GEWELDIG!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Josine Oost - WaarBenJij.nu

GEWELDIG!!!

Blijf op de hoogte en volg Josine

12 Oktober 2014 | Australië, Brisbane

Hi,

Het raften die woensdag middag was echt super leuk, zat met een gids en een gezin uit Australië in de boot en omdat ik
De enige Nederlandse was kreeg ik een douche van water over me heen onderaan een klein afdaling. Dit was overigens wel lekker hoor.

De dag erna zijn we naar Airlie beach gegaan waar vandaan op zaterdag de zeilboot vertrok naar de whitsundays. En al naar een poosje varen op de eerste dag heb ik het wiel over mogen nemen voor ongeveer een halfuur, dit was echt super gaaf om te doen maar was ook wel blij dat er niet heel veel wind stond.
We ( de groep) zijn wezen duiken en snorkelen ( ik ben mee gaan varen op het kleine bootje aangezien ik duiken enz niks vind ) en op de tweede dag zijn we het strand op gegaan van een van die eilanden, dit was echt super mooi om te zien, wit strand met een strak blauwe zee.
Op maandag zijn we terug gezeilt naar een gezellig weekend.
In deze plaats zijn we nog even gebleven en hebben we ons goed vermaakt.

De volgende stop waren de plaatsjes 1770 en Agnes water, hier hebben we de eerste dag doorgebracht op het strand en de tweede dag zijn we een scooteroo tocht gaan doen, dit zijn soort van scooters met Amerikaanse invloed. Hier kregen we eerst een leren jasje met vlammen erop en een dezelfde soort helm en ja we mochten zelfs ook nog nep tattoos op onze lichamen plakken om het plaatje compleet te maken. Hierna begon de tocht van zon ongeveer 25 scooters achter elkaar aan rijdend door Agnes water en daarna reden we 1770 (ong 150 inw.) in waar de politie stond te laseren. Hier hebben we wat rond gereden en de zonsondergang gedeeltelijk gezien (met aardappel widges) het was namelijk behoorlijk bewolkt. En ja geloof het of niet toen we eruit wilden rijden werden we door zes agenten opgewacht en moesten we een alcohol test doen. Alleen zoals te verwachten niemand had alcohol op en omdat ze zo verveeld waren gingen ze alle!!! scooters helemaal checken of alles wel goed werkte, dit was alleen niet het geval de richtingaanwijzers worden namelijk niet gebruikt omdat het verkeer altijd word tegen gehouden. En zo vonden ze dus nog wel wat kleine onnozele dingetjes en werd er dus ook besloten dat we niet verder mochten rijden. Gelukkig was het nog maar vijf a tien minuten rijden en werden we door een busje opgehaald en afgezet bij ons hostel.

De volgende dag zijn we voor mij het al bekende plaatsje Rainbow Beach gegaan. Hier vertrok de volgende dag onze tocht naar Fraiser Island in 4wheel drivers toe. We zaten met zijn 7en totaal in de auto met nog drie andere auto's en in de eerste auto zat de gids. Ik heb een aantal keer dat weekend op het strand mogen rijden en dat was echt super gaaf om te doen. Dat weekend hebben we verschillende meren gezien en in gezwommen, dit was echt lekker en de natuur gezien. In de avonden hebben we ons vermaakt in de "disco" van de camping waar we in tenten sliepen. En dit was echt een super gezellig en leuk weekend, mede omdat we echt een leuke groep in de auto hadden. Eigenlijk echt een van de beste dingen van mijn trip.

Op dinsdag (7 okt) zijn we vertrokken naar Noosa waar voor mij de volgende dag een kano tocht naar de everglades gepland stond wat achteraf dus maar 4 km bleek te zijn. Dit was wel leuk om te doen en de lunch was goed geregeld. Voor de rest bleek het niet heel veel te zijn.
Op donderdag ben ik naar de Australia Zoo wat van Steve Irwin was (nu gerund door zijn gezin) geweest en dit was ook echt weer geweldig. Een show gezien met papegaaien, een gier, slangen en een krokodil. In de zoo nog meer krokodillen, koalas met kleintjes, wombats, tijger, cheetah en echt nog veel meer mooie dieren gezien.
Buiten de zoo hadden ze een wildlife hospital opgezet en hier een kleine tour achter de schermen gehad, super mooi om te zien hoe ze dit runnen dmv fundraisers, donaties en recycling. Hier komen dus ook echt nog heel veel dieren binnen op het moment was de koala het meest aanwezig.
Op vrijdag waren we best moe, maar hebben toch nog twee uur gewandeld door de omgeving.

Gisteren op zaterdag zijn we aangekomen in Brisbane en heb ik eerst geshopt voor komende maandag en dinsdag, want dan heb ik een aantal sollicitatie gesprekken in Sydney wat voornamlijk customer service jobs zijn en een appartement bezichtiging. De avond hebben we goed afgesloten in een bar, want helaas de oost kust trip zit erop. Wat waren dit leuke weken en heb een hoop leuke mensen ontmoet en Ellen als je dit leest ik vond het echt super gezellig met je.
We gaan straks de bus in rechtstreeks naar Sydney voor 17 uur en dan twee nachten in een hostel en hopelijk heb ik dan een appartement. En als het mee zit volgende week een baan.
Heb dus ook besloten niet voor mijn second year visa te gaan na de afgelopen twee banen die ik gehad heb. Halverwege maart wil ik iig nog wel naar Nieuw-Zeeland toe tot 24 april want dan vlieg ik terug naar Nederland wat gelukkig nog heel lang duurt en vanuit Sydney weekend tripjes naar oa de Bleu Mountains.


Bye


PS let aub niet op de spellingsfouten :)


  • 12 Oktober 2014 - 09:12

    Agnes:

    Hallo Josine,
    Wat zie je veel en ontmoet je veel mensen. Heel veel succes met het vinden van een baan in Sydney.

  • 12 Oktober 2014 - 12:56

    Corinne:

    Hoi Josine,
    wat een ervaringen. Ben lichtelijk jalours! Veel succes met je gesprekken en het vinden van woonruimte in Sidney.
    liefs jan corin rick en anne

  • 18 Oktober 2014 - 12:46

    Marga:

    Lieve Josine,
    ik heb net al je foto's bekeken. Wat een geweldige reis heb je tot nu toe in Australie. Jammergenoeg ook enkele dieptepunten, maar wat heb je veel gezien en meegemaakt. Ik heb enorm genoten van al je foto's en ben blij dat je ze deelt. Ik hoop dat je nog een heel mooie tijd te wachten staat daar. Geniet er van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 9651

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 28 April 2015

Mijn reis down under

Landen bezocht: