winter :( - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Josine Oost - WaarBenJij.nu winter :( - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Josine Oost - WaarBenJij.nu

winter :(

Blijf op de hoogte en volg Josine

17 April 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora,

Zoals ik al dacht die donderdag eigenlijk niks gedaan.
Vrijdag weer uitgeslapen zodat ik minder zenuwen zou hebben voor die middag. Om half twee was het dan zover op naar de shop van AJ Hackett zodat ze me konden inchecken voor de swing.
Om twee uur zijn we met een groep een four wheel drive truck ingestapt want die zou ons weg brengen naar de swing. En ja zo'n truck was ook wel nodig want op een gegeven moment gingen we echt heel steil omhoog.
Bovenaan kon ik het platform zien en toen begonnen de zenuwen te komen.
Ik ben direct maar naar de balie gelopen om me aan te melden zodat ik direct door kon naar de swing. Ik was als eerste en toen ze me alle gordels en dergelijke om deden werd ik toch wel erg zenuwachtig.
De vraag werd gesteld of dat ze af moesten tellen of me moesten verrassen. Had voor het tweede gekozen zodat ik het niet wist en na vijf seconden werd ik losgelaten. Twee seconden een gil van angst en daarna blijdschap dit was erg gaaf en veel minder eng dan de bungeejump.
Ik heb de foto's en video gekocht want wilde toch wel het goede bewijs ervan hebben ipv alleen een pet.

Die avond in het hostel voor accommodatie gezocht want het hostel was vol geboekt zaterdag op zondag en zo helaas alle hostels in Queenstown.
De volgende dag uitgecheckt en toen samen met drie andere daklozen naar onderdak gezocht en gelukkig hadden we die gevonden maar dan wel in een motel, stukje duurder maar de nacht op straat doorbrengen was ook niks want het was aan het vriezen.
In het motel dus de laatste nacht doorgebracht.

Zondag zijn we naar MT Cook gereden om daar een wandeling te maken en te overnachten, maar helaas het was al de hele dag aan het regenen en dus zouden we er niks van zien behalve doorweekt terug komen erna.
Hier de avond dus door gebracht met films kijken.

Maandagochtend zijn we naar rangitata gereden waar een paar activiteiten gedaan konden worden en anders was de optie wandelen, maar helaas was deze hele dag ook weer slecht weer met hagel, sneeuw en regen. De sneeuw was wel mooi voor de volgende dag want alle bergtoppen waren nu wit.

Dinsdagochtend zijn we naar Christchurch gereden om wat mensen af te zetten en helaas heb ik hier niet veel van gezien behalve het vliegveld. Hierna zijn we doorgereden langs de kust naar Kaikoura en dit was erg mooi want we zagen wilde zeeleeuwen. In Kaikoura had ik zwemmen met dolfijnen ( zon 2 a 5000) op de planning staan, maar helaas waren de weer omstandigheden erg slecht op zee zon vijf meter hoge golven. Dit werd dus helaas geannuleerd. Hierom zijn we dus even naar een plek gereden waar erg veel zeeleeuwen heel dichtbij waren en ook erg veel baby's. Dit was erg mooi en lief om te zien.
Daarna door naar het hostel waar ik in de avond samen met twee andere heb gekookt.


Woensdagochtend was het er vroeg uit want we moesten de ferry halen, maar daarvoor nog even gestopt bij een waterval waar allemaal zeeleeuwtjes aan het zwemmen en spelen waren. Dit omdat de zee nog te wild was.
Die middag zijn we de ferry opgestapt met de mededeling dat het erg wild kan worden en als het te wild werd we zouden omdraaien. En dat wilde was ook erg merkbaar. Ik vlieg toch echt veel liever dan dat ik op zon schip moet zitten, het was een tocht van vier uur ipv drie uur door de golven.
Die avond in Wellington doorgebracht, maar op tijd erin gegaan want de wekker ging weer vroeg.

Donderdagochtend er vroeg uitgegaan want we zouden terug rijden naar Auckland wat zo'n tien uur rijden was. Hier in de avond dan ook aangekomen. En dit was dan ook het einde van de tour door het mooie Nieuw Zeeland, met dank aan twee geweldige chauffeurs: Motors en papa J.

Het is nu vrijdag en ik realiseer me toch wel dat die 24ste nu echt heel dichtbij komt, dit is volgende week al.
Maar tot de 21ste ga ik nog even genieten van het wat betere weer hier en daarna hopelijk nog in shorts rondlopen in Brisbane.

Cheers


  • 18 April 2015 - 11:25

    Corinne:

    He josine, wat stoer die swing!, wens je een paar fijne laatste dagen toe en een goede terugreis! Tot snel!
    groetjes jan c ook rin rick en anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 9657

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 28 April 2015

Mijn reis down under

Landen bezocht: