Fantastisch - Reisverslag uit Cairns, Australië van Josine Oost - WaarBenJij.nu Fantastisch - Reisverslag uit Cairns, Australië van Josine Oost - WaarBenJij.nu

Fantastisch

Blijf op de hoogte en volg Josine

24 September 2014 | Australië, Cairns

Hi,

Afgelopen woensdag toen ik arriveerde in Cairns op het vliegveld heb ik een nederlandse meid ontmoet waarmee ik wel goed kon praten en zei wilde ook de oost kust gaan doen.
De volgende dag met haar afgesproken om wat dingen te gaan bezichtigen in Cairns oa het Lagoon en zei wilde naar een travel shop om wat dingen te gaan vergelijken, maar uit eindelijk hebben we deels samen de oost kust trip geboekt met activiteiten we slapen in dezelfde hostels tm 4 oktober en daarna is het nog onbekend.
Van te voren absoluut niet bedacht dat ik zo zou gaan reizen, maar juist flexibeler te gaan reizen en dan hopelijk met een auto. Dit is dus niet zo en ga met de bus de oost kust doen.

Vrijdagochtend begon direct goed met de bungeejump die we geboekt hadden. Dit was echt ontzettend gaaf, maar het duurde wel ongeveer 5 minuten voordat ik durfde te springen en ze konden me horen gillen in de weide omtrek. Binnenkort hiervan een filmpje op facebook die is gefilmd door iemand die al beneden was en ik neem een filmpje mee naar huis van een camera die op mijn pols vast zat.

Zaterdag zijn we naar een paar hele mooie watervallen geweest oa diegene waarmee een shampoo merk zijn reclame heeft opgenomen. En ja ik heb ook zon foto en staat zelfs op de facebooksite van hun.
Dit was overigens echt een lange dag van 08.00 tot 20.00 uur, was dus erg brak alleen niet zo erg om niet uit te gaan.
Dit was erg gezellig en om 12.00 uur naar huis toe gegaan.

Zondagochtend moest ik om 7.30 uur bij een boot zijn om een tour te maken naar het Great Barrier Reef, aangezien ik een hekel aan zout water heb ben ik de eerste paar uur heerlijk op de boot gebleven en ondertussen genieten van de zon. Tijdens deze trip kregen we ook te horen dat er nog 1 plek vrij was voor een helikopter vlucht boven het rif en terug naar het vliegveld van Cairns, zon trip van ongeveer 30 minuten.
Aangezien het de avond ervoor iets te gezellig was geweest en ik dus aardig zeeziek/kater had en dit niet minder werd op de boot en dacht van het is een once in a life time experience dacht ik van dit moet ik doen.
Hiervoor mezelf dus snel ingeschreven en was eigenlijk net op tijd, want er waren meerdere gegadigden.
Eerst nog even met een deels van onderzeeboot meegeweest (boot lag stil midden op het rif, tevens als een helikopterplatform) om ook zo het rif te kunnen zien. Dit was echt ontzettend mooi om te zien.
En hierna stond toch wel die gave vlucht te wachten en dit was echt super mooi om te doen en ik had het geluk voorin te kunnen zitten naast de piloot. Hier geen enkele seconde spijt van gehad.

Maandag stond een tocht naar Cape Tribulation te wachten dit is in het regenwoud boven Cairns. Op de heen weg hebben we een krokodillentoer gedaan op een rivier en hebben we het geluk gehad er ook daadwerkelijk een echt te hebben gezien. Hierna nog wat mooie uitzichtpunten bezocht en daarna echt door naar CT. Hier was een hostel midden in de jungle en het was wel mooi. Omdat het nog zo vroeg was en ik nog de hele middag had heb ik samen met 2 engelse meiden uit de groep een paardenrit geboekt over het strand en door het regenwoud. Galopperen op het strand was erg leuk om te doen, maar voor mij waren de paarden een beetje te saai. Ze liepen netjes achter elkaar in een rij en wisten wanneer ze moesten draven en galopperen, hoefde dus niet veel te doen eigenlijk.
Dinsdagmiddag zijn we terug gegaan en met een tussenstop bij een ijssalon waar ze 26 smaken ijs hadden, hiervan maar 1 geprobeerd hoor :)
Nog wat rond gereden door Port Douglas en daarna terug naar het hostel.
Savonds voor de zoveelste keer bij een bar gegeten waar je voor 7 dollar een maaltijd met gratis drankje kan krijgen.

Vandaag is het woensdag en over ongeveer 1,5 uur ga ik raften op een rivier en heb hier veel zin in.

Morgen ga ik naar Airlie beach waar ik hopelijk naar de whitsundays ga, hier gaat het een en ander fout maar komt wel goed.
De volgende stop is Agnes Beach ( ja mam er is 1 vernoemd naar jou haha) hier ga ik waarschijnlijk samen met Ellen (nlse meid) een scooteroo tocht doen, dit is op een scooter rond rijden met leren jacks aan. De volgende stop is Rainbow Beach, waar ik al ben geweest voordat ik naar de intro week ging en hier gaan we naar Fraiser Island. Hierna gaan we naar Noosa waar ik ben op 4 oktober en hier heb ik ook nog iets op de planning staan.
Wat ik daarna ga doen is nog totaal onbekend voor mij.

Cheers


ps Fotos en filmpjes komen zo snel als mogelijk.

  • 03 Oktober 2014 - 19:03

    Mikel, Veerle, Jesse En Karin:

    Ha Josine,

    We zijn jaloers op je, wat maak je mooie, spannende bijzondere dingen mee.
    Het is je van harte gegund na de eerste vervelende ervaringen.

    groeten en kus van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josine

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 9660

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 28 April 2015

Mijn reis down under

Landen bezocht: